Sponsorer

Just Run

Træningsplan kan downloades nederst på siden.

For dig, der kan løbe mellem 5-10 kilometer, og gerne vil blive bedre gennem sjov, seriøs og social løbetræning.

Måske løber du selv, måske er du ”sæson-løber”, eller måske mangler du lidt struktur, motivation, variation og sjov i din træning? Alt dette får du på 'Just Run'-holdet i Hellas. Her er plads til dig, der er motionist, og dig der gerne vil noget mere med din træning. Vi træner to gange om ugen, onsdage klokken 18-19 og søndage klokken 9.30-11, og anbefaler, at du snører løbeskoene en ekstra dag i løbet af ugen.

På 'Just Run'-holdet går vi op i at løb skal være sjovt, seriøst og socialt. Hvis du har øjnene stift rettet mod dit løbeur og bliver frustreret over grin, snak og det at tage en ekstra krølle på ruten, for at vi får samling på holdet igen, så er det ikke 'Just Run'-holdet, du skal løbe med. Vi går op i vores løb, men vi løber med hinanden frem for mod hinanden. Vores løbehastighed spænder bredt: vores hurtigste løbere gennemfører en 5 kilometer rute på 28 minutter, og herfra går tiden opad. Du behøver ikke at vide, hvad din 5 kilometertid er, for at dukke op hos os.
Sådan træner vi
Fordi vi spænder bredt, hvad løbehastigheder angår, forsøger vi at tilpasse træningen herefter. Det kan betyde, at vi af og til deler os i to grupper, eller at vi løber sammen, men sørger for at ”samle” de bageste løbere op undervejs, men det kan også betyde, at vi tilpasser farten efter de langsommere løbere. Til gengæld er der altid mulighed for at tage et par ekstra runder på vores fine atletikbane, hvor underlaget er perfekt til at give den gas, hvis du har ekstra krudt i benene efter vores træningstur.
 
Om onsdagen er vores træning som udgangspunkt baseret på teknik-, interval, og styrkeøvelser, og som oftest sniger vi os op på 5-7 kilometer alsidig træning krydret med leg, sjov og godt humør. Søndage sørger vi for at strække benene lidt mere, og vi tilstræber, at tilbyde varierende distancer mellem 5 og max 10 kilometer, så du kan vælge den distance, der passer bedst til dit niveau. 
Vores træningsprogram
Vi udarbejder træningsprogram for 2 måneder ad gangen og træner som udgangspunkt med start fra Hellas’ klubhus, hvor der er både bade-, omklædnings- og fitnessfaciliteter, men vi tager også jævnligt en afstikker og deltager i gode lokale løb såsom Løb for Livet i Folkeparken i Roskilde eller Hedelandsløbet i Hedehusene. Det synes vi er med at til at gøre træningen sjov og varieret. Træningsprogrammet hænger på den fælles opslagstavle i klubhuset og ligger desuden på vores Facebook gruppe, som alle medlemmer får adgang til. Her deler både trænerne og løberne stort som småt, hilsener, sjove indspark, billeder fra dagens tur osv.

Duk op når som helst
Vi har ikke en fast sæsonstart, og du er velkommen til at dukke op til en prøvetræning uden forudgående aftale. Meld blot din ankomst til træneren ved starten af trænings-sessionen, så vi kan få taget godt imod dig. Vi er altid glade for at få nye med på vores hold. 
 

Vi træner onsdage kl. 18.00 og søndage kl. 09.30.

Har du lyst til at høre mere, så bare mød op eller kontakt:

Hanne Kjær
hanne@ikhellas.dk
Tlf. 61 54 82 20


Vi glæder os til at se dig i IK Hellas.
 


Bliv medlem
Dyrk atletik eller løb i
IK Hellas.

Gå til indmeldelsessiden »
Bliv medlem her »
IK Hellas | Hyrdehøj Stadion | Hyrdehøj 91 | 4000 Roskilde