Praktisk information

Praktiske oplysninger:
Løbet har start og mål på Stændertorv i Roskilde.
Løbet er bronzecertificeret af DAF/DGI.

Ruten er en 2,5 km rundstrækning, som gennemløbes 1, 2 eller 4 gange.

Ruten starter fra Stændertorvet ad Algade - Sct. Pedersstræde -Sct. Olsstræde -Provstedstræde - rundt om Domkirken - Weysegangen - Maglekilde - Bondetinget - Karen Olsdatterstræde og Skomagergade til mål !
Der er særskilt børneløb på 1,5 km.

ERunRaces står for tidtagningen, og der tages tid med engangschips, som er monteret på bagsiden af løbenummeret. Startnummeret skal bæres synligt på brystet.

Det er vigtigt, at startmåtterne ikke passeres med løber-nummeret før løbet sættes i gang.
Det er vigtigt, at personer med startnummer med chip holder sig 4 meter fra måtten.

Eftertilmelding er mulig i Spar Nord Teltet fra kl. 16.00, og skal være afsluttet en halv time før det pågældende løb starter. Der tillægges et gebyr på 25 kr. ved eftertilmelding på dagen.
Løbenumre kan afhentes i Spar Nord på Københavnsvej mandag den 20. august i tidsrummet 10-16, og fra kl. 19.00 -21.00 i IK Hellas, Hyrdehøj 91, eller i Spar Nord teltet på Stændertorvet fra kl. 16.00 på løbsdagen.
Der er vand, energidrik og frugt til alle løbere.

Tidsplan:
Kl. 17.30: børneløbet sættes i gang af ”Frønse” – Spar Nords mascot
Kl. 18.00: 2,5 km sættes i gang af IK Hellas
KL 18.30 /18.33: 10 km og 5 km sættes i gang af borgmester Joy Mogensen

Parkeringsmuligheder:
Det er muligt at parkere flere steder i byen, men vær opmærksom på, at visse dele i perioder vil være afspærret på grund af løbet. Det er således ikke muligt at køre til Stændertorvet.

Præmier:
Der er medaljer til alle børn.
Der er præmier til nr. 1, 2 og 3 på alle distanceløb – både til mænd og kvinder.
2,5 km: Gavekort til SnowFun. Gælder kun for børn under 15 år.
5 km: 1. præmier: 1000 kr. fra Spar Nord, 2. præmie gavekort til SnowFun, 3. præmie gavekort til SnowFun.
10 km:  1. præmier: 1000 kr. fra Spar Nord 2. præmie gavekort til SnowFun, 3. præmie gavekort til SnowFun.

Lodtrækningspræmier:
Der er lodtrækningspræmier fra sponsorer.

Bagage: Vi har ikke mulighed for at opbevare bagage.

Toiletter: RTR har stillet toiletter og skraldecontainere til rådighed.

Resultatlisterne:  kan ses på klubbens hjemmeside og Facebook umiddelbart efter løbets afvikling.

Der er førstehjælp ved Medic-Team

Roskilde Kommune støtter arrangementet.

 

Tilmeldingsfrist (incl. Betaling) er fredag den 17. august kl. 13.
Hvis du klikker på filen nedenfor, kan du se årets rute i større format.
IK Hellas | Hyrdehøj Stadion | Hyrdehøj 91 | 4000 Roskilde